5 Ağustos 2011 Cuma

Glutensiz börek!

Merhaba yazlıkçı çölyakdaşlarım! Püfür püfür rüzgar, çarşaf gibi deniz, gölgede bir hamak... hayat sana güzel tabi. Benim hayatım da pek değişiklik yok, stajım devam ediyor, koşturma devam ediyor, kafada 8 takla atan yeni fikirler, tarifler, zamansızlık, yorgunluk paradoksu da devam ediyor... Motivasyonum düştü bu aralar biraz itiraf edeyim... yaptıklarımı beğenmiyorum, ya da canım birşey yapmak istemiyor... sanırım "normal" olanlarla karşılaştırdığım için... ne tuhaf, insanının "normal" kavramının değişmesi. Yani "glutensiz", "özel" olarak etiketlenen şeyler bizim "normal"imiz artık. Diğer insanlar için hala "akıl almaz" ama akıl da mide de alışıyor zamanla değil mi?

Neyse hemen moral bozmayalım ve güzel şeylerden bahsedelim o halde, pastalar ve börekler! 26 Temmuz huysuz ve tatlı babamın doğum günüydü! Bende "pastacı" parçası olarak hemen babacığıma bir doğum günü pastası yaptım. Açıkçası biraz tedirgindim çünkü okuldakilerin dışında öyle tek başıma falan pasta yapmışlığım yoktu. Ama sonuç tahminimden iyiydi, her ne kadar dış süslemeyi çok beceremesem de tadı çok iyiydi! Süslemelerimi geliştirebilirsem özel siparişlerinizi almaya başlayabilirim pek sevgili çölyakdaşlarım! Bir diğer güzel şey ise, o hep bahsettiğim 5-6 kg. fazlam için en sonunda harekete geçtim. Evet daha önceki yazımda bahsettiğim şeyleri uyguluyorum ama sevgili diyetisyenim Derya'nın sayesinde... başımda bir otorite olmadan ara öğün falan yiyemiyorum:( ama gururla söylemek isterim ki, Derya'nın muayanehanesine gittiğimde, korktuğumdan 2,5 kg az çıktım :)

İşte tam da bu yüzden, azıcık şımardım ve hemen yeni tarif peşine düştüm. Bugünkü tarifim her zamanki gibi öyle gurme lezzet falan değil. Yine açken, içimden geldiği gibi "uydurduğum" bir tarif; börek! Öyle bir börek oldu ki; şu an da bu yazıyı yazmakla, koşarak gidip geriye kalan böreği de yemek arasında savaş veriyorum! Börek dediysem gözünüz korkmasın çoook kolay ve pratik bir tarif, bakınız şöyle;

Glutensiz börek:
 Yufka için:
  • 200 gr. Schaer mix B un
  • 1 tutam tuz
  • 150 ml. su
İç harcı:
  • 100-150 gr. beyaz peynir
  • 1 yumurta beyazı
  • 50-60 gr. taze kaşar
  • kekik, pul biber, karabiber
  • 1 yemek kaşığı krema

Yapılışı:
  1. Un, tuz ve suyu karıştırıp hamur haline getirin.
  2. İç harç için tüm malzemeyi iyice karıştırın.
  3. Hamurun 2/3 ünü açıp yufka haline getirin. ( Bu yufka tabii ki alıştığınız bildiğiniz glutenli yufka gibi olmayacak- hayal kırıklığına uğramak yok! Pişince efsane olacak!)
  4. Orta boy bir tavaya azıcık sıvıyağ koyun, ve büyük yufkayı kenarları dışarı taşacak şekilde tavaya yerleştirin.
  5. Geri kalan hamuruda ikiye bölüp, 2 adet küçük yufka daha elde edin.
  6. Tavada ki yufkanın üzerine biraz yoğurt sürüp, küçük yufkayı yerleştirin.
  7. Üstüne iç harcı yayıp, bir kat daha yufka serin.
  8. En son, dışarı sarkıttığımız yufkaları içeri katlayıp böreği kapatın.
  9. Kısık ateşte, çevire çevire pişirin.
Sonra da afiyetle yiyin, Derya sende beni affet, söz yarın yiyeceğim elmamı >:/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Gönder